چرا ریبون تهران یک ساختمان هوشمند است؟

ساختمان هوشمند ریبون نه صرفا به لحاظ تکنولوژی بلکه در سایر بخش‌ها مثل مکان‌یابی، تعریف کاربری‌ها، امکانات و سرویس‌ها نیز هوشمندانه ساخته شده است. تمام سیستم‌های پیاده شده در ریبون، به سمت بهره‌وری بیشتر است. بهره‌وری استفاده از فضا، بهره‌وری انرژی و بهره‌‌وری هزینه‌های استقرار در ساختمان ریبون.

با این توضیح، ریبون یک ساختمان هوشمند است. بنایی که با شعار SMART IN STYE ترویج یک سبک زندگی هوشمندانه و با کیفیت را جزو رسالت‌های برند خود می‌داند.

ساختمان هوشمند ریبون و بهره‌وری انرژی

هوشمندسازی و فرآیندهای بهره‌وری انرژی، یکی از مهم‌ترین مصداق‌های ساختمان‌های هوشمند و مترقی است. ریبون تهران با توجه به این دغدغه از به روز‌ترین فناوری‌ها و باکیفیت‌ترین محصولات در سطح جهان، بهره برده است.

تهویه هوشمند ریبون تهران

ساختمان هوشمند ریبون، از حس‌گرها، عملگرها، سیستم‌های مدیریت هوشمند استفاده می‌کند. اتوماسیون مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده‌ها برای بهینه‌سازی مصرف انرژی است. ریبون با رویکرد یک ساختمان مترقی و محیط زیست گرا سعی نموده تمام این الگوها را رعایت کند و در خود جای دهد.

به این منظور برند ژاپنی Daikin برای تهویه مطبوع ریبون انتخاب شد. سیستمی که تمام ویژگی‌های مدنظر ما برای تنظیم هوشمند کیفیت هوا و دمای مناسب را داشت. دایکین (Daikin) با فناوری پیشرفته‌اش توانست کمترین اتلاف مصرف انرژی را در ریبون تهران محقق کند.

سیستم اگزاست ساختمان از سیستم مکش هوارسان چند ناحیه‌ای (Multi-zone ventilation system) استفاده کرده است. این سیستم به نحوی عمل می‌کند که برگشت هوا قبل از خروجی اگزاست به چرخ بازیابی حرارت (برودت) وارد شده و پس از جذب دمای مناسب برای هوای تامین شده ورودی به فضای بیرونی ارسال می‌شود. به علاوه با مدیریت روی زمانبندی بهره برداری می‌تواند میزان هوای تازه مناسب ساختمان را هم تنظیم کند.

در کنار تمامی موارد با ارتباط مناسب بین سیستم کنترل هوشمند مرکزی ساختمان با سیستم تهویه مطبوع می‌توان کل سیستم را به نحوی تنظیم کرد تا در زمان قطع برق و یا اوج مصرف انرژی با تنظیم سیستمی دما و هوای ورودی کمترین میزان انرژی الکتریکی را مصرف کرد.

شیشه‌های ضد اتلاف انرژی با Zanetti در ریبون تهران

۷۰ درصد نمای بیرونی ریبون از شیشه است. تصمیمی که اگر با انتخاب دقیق نوع شیشه اتفاق نمی‌افتاد، ریسک بسیار بالایی برای اتلاف انرژی داشت. از این نظر برند ایتالیایی Zanetti برای نمای شیشه‌ای ریبون انتخاب شد که  یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین تولید‌کننده‌های شیشه نما در کل دنیاست.

این محصول تمام ویژگی های مد نظر ما را داشت. شفافیت و زیبایی، فیلتر کردن اشعه UV، تنظیم تابش نور خورشید در محیط، ضد باکتری بودن و  جلوگیری از انتقال آلودگی هوا به فضای داخل و  در نهایت خاصیت بالای عایق بودن.

در واقع شیشه‌های ساختمان هوشمند ریبون هم در مورد انرژی عایق است، هم در مورد اشعه مضر UV ، هم در مورد صدا و هم در مورد آلودگی. همه این‌ها در حالی است که در بین شیشه‌های نما در این دسته یکی از درخشان‌ترین و زیباترین ظاهر‌ها را دارد و زیبایی فدای کیفیت نشده.

پردازش دقیق داده‌های ساختمان در مرکز اطلاعات (Data Center)

تصمیم گیری داده محور یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساختمان‌های هوشمند در کل دنیاست. ریبون تهران نیز سیستم متمرکز و پیشرفته‌ای برای تحلیل و یکپارچه‌سازی اطلاعات دارد. این مرکز که به وسعت بک طبقه در ساختمان هوشمند ریبون تهران با بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا اجرا شده است، مدیریت سیتماتیک کل بخش‌های مختلف را هدایت می‌کند. از مدیریت مصرف انرژی گرفته تا بخش‌های خدماتی مثل مدیریت پارکینگ و سیستم امنیتی.

همچنین ریبون به عنوان یک ساختمان هوشمند به کمک این مرکز اطلاعات، عملکرد تجهیزات را پایش کرده و مشکلات خرابی احتمالی را در زمان دقیق شناسایی می‌کند.

مرکز داده علاوه بر امکانات کنترلی و مدیریتی ساختمان مرکز سیستم امنیتی و حفاظت پیرامونی ساختمان را هم بر عهده دارد. این مرکز می‌تواند سرویس‌های دیگری مانند اینترنت پر سرعت (در صورت درخواست بهر‌ه‌بردار)، پشتیبان سیستم‌ها و داده واحدها، ارتباط دو طرفه و کنفرانسی و خدمات حوزه IOT را هم انجام دهد.

در کنار این مهم مجموعه‌ای از امکانات ارتباطات بیرونی اعم از خطوط فیبر نوری مستقیم، بی‌سیم و ماهواره‌ای برای این ساختمان در نظر گرفته شده است. برای اینکه در صورت نیاز بهره برداران ارتباطی امن و پر سرعت و با قابلیت اطمینان بالا را ارائه کند.

امنیت پیشرفته و هوشمند

یکی از مهم‌ترین استاندارهای ساختمان‌های تجاری _ اداری هوشمند، سیستم امنیتی و کنترل دسترسی در آن است. به دلیل میزان تردد زیاد در ساختمان‌های تجاری _ اداری و همچنین لایه‌بندی ساکنان به یک سیستم امنیتی منعطف و در عین حال ساختارپذیر نیاز است که سطوح دسترسی به فضاهای مختلف را تامین کند.

این مهم در ریبون بر اساس دو سیستم کنترل دسترسی و تردد در کنار اینترکام محقق شده است. تمامی درب‌های اصلی و درهای واحدها به سیستم کنترل تردد متصل بوده که به صورت مرکزی کنترل و پشتیبانی می‌شود. به این منظور ریبون سیستم امنیتی برند Salto بهره گرفته است که یکی از معروف‌ترین‌ها در دنیاست.

به وسیله این تکنولوژی  که ترکیبی از کنترل‌های دسترسی، دوربین‌های نظارتی و شناسایی است، در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته، سطوح دسترسی کاربران و بازدیدکنندگان به بخش‌های مختلف ساختمان کنترل می‌شود.

از کارمندان و کارکنان گرفته تا بازدیدکنندگان، تامین‌کنندگان، افراد تحویل‌دهنده و مشتریان هر کدام سطوح تعریف شده خودشان را خواهند داشت. در ریبون از کسب و کارها مثل یک موزه محافظت می‌شود و ساکنان می‌توانند با آرامش ذهنی بالا در آن مستقر شوند.

ایمنی در مقابل حریق

ساختمان هوشمند ریبون یکی از مدرن ترین سیستم های اعلام و اطفاء حریق را دارد. سیستم اعلام حریق این ساختمان از بهترین سیستم‌های روز دنیا تهیه شده است. این سیستم بر اساس استاندارد NFPA 72 و تحت نظارت سازمان‌ آتش‌نشانی تهران طراحی و اجرا شده است.

ساختمان ریبون تهران سیستم اطفای حریق چند‌گانه دارد. شامل:

  • اطفاء آبی بارشی و دستی مبتنی بر NFPA13.
  • سیستم اطفا با کپسول گاز.
  • مهار گازی FM200 برای بخشهای حساس.
  • سیستم اطفای گازی خودگار مبتنی بر گازهای بی‌اثر برای فضاهای برق‌رسانی و غیره.

همچنین شبکه آب آتش‌نشانی در کنار سیستم آبرسانی چند لایه از مکانیزم‌های خاموش کردن آتش به خوبی حمایت می‌کند.

ریبون تهران تامین هوشمندانه حس امنیت و آسایش

ریبون تمام امکانات و سرویس‌های رفاهی‌اش را به سمت خلق حس امنیت ذهنی جسمی و روانی ساکنانش طرح ریزی کرده است. تدابیری که برای این هدف به کار گرفته را با  وسواس زیاد و مطابق با استاندارهای روز دنیا پیاده کرده است. پروسه‌ای که در نهایت منجر به تجربه خوب و با کیفیت از حضور در یک ساختمان تجاری _ اداری هوشمند شود.