معرفی ساختمان ریبون اندرزگو؛ کار در فضایی رویایی

گاهی اوقات با چیزهایی مواجه می‌شویم که فراتر از انتظارات ما هستند؛ تا جایی که پیش از آن به‌عنوان آرمان‌شهر و رویا از آن‌ها یاد می‌کردیم. از فردی که معنای رفاقت و رابطه را برای‌مان تغییر می‌دهند و تبدیل به یک نقطه‌امن می‌شوند تا فضاهایی که شرایطی را برای ما مهیا می‌کنند که پیش از مواجه‌شدن با آن‌ها گمان نمی‌کردیم یک فضای بی‌جان تا این اندازه بتواند مراقب‌مان باشد. ریبون اندرزگو مصداق واقعی مکانی است که جان دارد و تداعی‌کننده همان همراه و رفیقی است که در هر شرایطی همراه ماست و نیازهای ما را پیش از آن‌که خودمان به‌دنبال چاره‌اش باشیم برای‌مان رفع می‌کند.

ریبون اندرزگو ساختمانی تجاری اداری و هوشمند است که جلوتر از زمان خود در حرکت است و با روایتی که از تک تک جزپیاتش دارد، نقطه‌ی امنی برای کسب‌وکارهاست. با معیار ارزش‌گذاری، در تلاش است تعریف متفاوتی از نوآوری را برای کسب‌وکارها خلق کند و با در اختیارگذاشتن بهترین و بالاترین امکانات برای آن‌ها، آینده‌ متفاوتی را رقم بزند. زیرا ریبون با تمرکز بر این پیام متولد شده که «خلق ارزش برای دیگران، نیازمند ارزش‌گذاری به خود است». بنابراین با ساختمان و بنایی مواجهیم که جان دارد و به کسب‌وکارها جان می‌بخشد تا آینده را طور دیگری بسازند.

ریبون، جان دارد

کارکردن در ریبون را می‌توانیم این‌طور روایت کنیم:

نور، ما را به حرکت وا می‌دارد: ساختمان ریبون طوری طراحی شده که بیشتر از ۹۵ درصد فضاهای داخلی از نور طبیعی بهره می‌برند. در این ساختمان از شیشه‌های چهار جداره از برند Zanetti ایتالیا استفاده شده است. این نوع از چهار لایه شیشه و سه لایه فضای خالی بین آن‌ها تشکیل شده است که به‌طور قابل توجهی از هدر رفتن گرما و سرما در ساختمان جلوگیری می‌کند.

در واقع معماری ساختمان به‌گونه‌ای است که تمام افراد بتوانند در طول روز بیشترین استفاده را از نور خورشید داشته باشند. به عبارتی دیگر نور طبیعی نقشی حیاتی در پویایی و شادابی کارکنان در محیط‌های کاری دارد. تحقیقات علمی متعددی فواید نور طبیعی را در این زمینه به اثبات رسانده‌اند:

۱. تنظیم ریتم شبانه‌روزی: نور طبیعی به تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن کمک می‌کند که به نوبه خود بر هوشیاری، تمرکز و کیفیت خواب تاثیر می گذارد. مطالعات نشان داده است که کارکنانی که در معرض نور طبیعی بیشتری قرار دارند، سطوح بالاتری از ملاتونین (هورمون خواب) در شب و سطوح بالاتری از کورتیزول (هورمون استرس) در صبح دارند که نشان‌دهنده تنظیم بهتر ریتم شبانه‌روزی در آن‌ها است.

۲. افزایش سطح انرژی و شادابی: نور طبیعی با افزایش تولید ویتامین D در بدن، به‌طور مستقیم بر سطح انرژی و شادابی افراد تاثیر می‌گذارد. مطالعات نشان داده کارکنانی که در معرض نور طبیعی بیشتری قرار دارند، سطوح بالاتری از انرژی و شادابی را در طول روز گزارش می‌کنند.

۳. بهبود عملکرد شناختی: نور طبیعی به‌طور قابل توجهی بر عملکرد شناختی افراد، از جمله حافظه، تمرکز و خلاقیت، تاثیر مثبت می‌گذارد.

۴. ارتقای سلامت عمومی: نور طبیعی به‌طور کلی بر سلامت عمومی افراد، از جمله سلامت قلب و عروق، سیستم ایمنی و سلامت روان، تاثیر مثبت می‌گذارد. تحقیقات نشان داده کارکنانی که در معرض نور طبیعی بیشتری قرار دارند، از سلامت عمومی بهتری برخوردارند.

هوایی که کیفیت دارد: ریبون برای هر نفسی که می‌کشیم ارزش قائل شده است. در واقع در ساختمان ریبون از سیستم‌های تهویه پیشرفته و هوشمندVRV از برند  Daikin ژاپن استفاده شده که تا در تمام فصل‌های سال آسایش را برای اعضایش فراهم کند. ریبون به‌گونه‌ای طراحی شده که از حداکثر نور خورشید در فصل زمستان و تهویه طبیعی در فصل تابستان بهره‌مند شود. ساختمان سبزی که با تمرکز بر حفظ محیط زیست، زیرساخت‌های خود را بر استفاده از انرژی‌های طبیعی بنا نهاده است.

جریان ارزش و کیفیت در ریبون

پارکینگ‌ها: مهم‌ترین ویژگی پارکینگ ساختمان ریبون اندرزگو این است که از تکنولوژی پیشرفته مدیریت پارکینگ استفاده می‌کند. علاوه بر این در آینده یک پارکینگ الحاقی سبز به این مجموعه اضافه می‌شود تا چالش ترافیکی اندرزگو را به‌خوبی حل کند. امکان وله و دسترسی برای افراد دارای معلولیت از دیگر ویژگی‌های پارکینگ ریبون اندرزگو است.

راهکارهایی که تکنولوژی مدیرت پارکینگ ریبون ارائه می‌دهد:

– کنترل دسترسی: این سیستم‌ها به منظور کنترل ورود و خروج خودروها به پارکینگ استفاده می‌شوند.

– سیستم‌های پرداخت: این سیستم‌ها به رانندگان امکان می‌دهند تا به‌صورت خودکار و بدون نیاز به حضور اپراتور، هزینه پارکینگ خود را پرداخت کنند.

– سیستم‌های راهنمایی راننده: این سیستم‌ها به رانندگان کمک می‌کنند تا به‌راحتی جای پارک خالی را پیدا کنند.

– نظارت تصویری: این سیستم‌ها به‌منظور نظارت بر امنیت پارکینگ استفاده می‌شوند.

– نرم‌افزار مدیریت پارکینگ: این نرم‌افزار به مسئولان پارکینگ کمک می‌کند تا به‌طور موثرتری پارکینگ را مدیریت کنند.

در واقع با استفاده از این تکنولوژی، پارکینگ‌ها راندمان بیشتری خواهند داشت و کمک چشمگیری به کاهش ترافیک می‌کند.

یونیت تجاری: داینامیک‌بودن و قابلیت جابه‌جایی مهم‌ترین ویژگی این طبقات است. یونیت تجاری مسطحی که برای ایده‌های ناب کسب‌وکاری قابل استفاده است. علاوه بر این، این فضا به‌دلیل پویایی، قابلیت تبدیل به فضای رویداد دارد. ویژگی دیگر یونیت، این است که برندها می‌توانند به‌صورت دوره‌ای در آن فعالیت داشته باشند و شاهد افزایش آگاهی از برند و فروش بیشتر باشند.

رستوران: این بخش به رستوران اختصاص داده شده که قرار است در آینده به بهره‌برداری برسد و تعریف متفاوت و نوآوری از تجربه‌گرایی را ارائه دهد. فضایی که هر کاربری بتواند علاوه بر دریافت خدمات باکیفیت، از محیط آرام و دلنشینی نیز لذت ببرد و تبدیل به انتخاب اول هر کاربری شود.

زیرساخت‌های تکنولوژی: این جا هسته‌ مرکزی ساختمان ریبون اندرزگو برای زیرساخت‌های تکنولوژی و برقی است و امکانی فراهم شده تا بتواند پذیرای تکنولوژی‌های آینده و توسعه آن باشد.

ساختمان اداری هوشمند ریبون تهران، ساخته شرکت اتکینز بریتانیا

واحدهای اداری کوچک:  این قسمت به فضاهای اداری کوچک اختصاص داده شده است. این واحدها برای کسب‌وکارهایی که بخش بزرگی از جمعیت آن‌ها خارج از تهران یا ایران هستند، کسب‌وکارهایی که منابع انسانی محدودی دارند، کسب‌وکارهایی که نیاز دارند دفتر مرکزی جداگانه‌ای داشته باشند و حتی کارخانه‌هایی که نیاز به دفتر مرکزی جداگانه‌ای برای هیئت مدیره دارند، گزینه‌ بسیار مناسبی است. نکته‌ی قابل توجه این است که ریبون به همسایگی و ماهیت هرکدام از این واحدها توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد تا هر بیزینسی بتواند در فضایی ایده‌آل و با امکان شبکه‌سازی، پیشرفت کنند.

واحدهای اداری بزرگ: این قسمت هم شامل واحدهای اداری مسطح است که برای دفاتر بزرگ‌تر، شرکت‌های هلدینگ‌ها، دپارتمان‌های خلاق شرکت‌ها و … انتخاب دقیق و مناسبی است. در واقع کسب‌وکارها می‌توانند متناسب با نیاز خود از واحدهای اداری ریبون اندرزگو بیشترین استفاده را داشته باشند. علاوه بر این متقاضیان می‌تواند به‌صورت VR طبقات اداری را بازدید کنند. نکته‌ قابل توجه دیگر این است که فضاهای اداری کاملا داینامیک هستند و قابلیت جابه‌جایی دارند. نکته‌ی قابل توجه این است که کسب‌وکارها می‌توانند از فضاهای اداری ریبون بازدید داشته باشند تا انتخاب دقیق‌تری کنند. از طریق این فرم می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید و در صورت تایید فضاهای اداری را مشاهده کنید.

بیزینس کلاب: بیزینس کلاب یا ریبونکس در این قسمت قرار دارد. در این فضا کسب‌وکارها می‌توانند با تکنولوژی هوشمند کرسترون باکیفیت‌ترین جلسه‌ها و ورکشاپ‌ها را برگزار کنند. علاوه بر این برای تعداد اعضای بیشتر تا ۸۰ نفر نیز فضای متمایزی به کسب‌وکارها اختصاص داده شده است. نکته‌ مهم این است که اتاق‌ها با پنل‌های جمع‌شونده به یکدیگر متصل شده‌اند و فضاها قابلیت کوچک و بزرگ‌شدن دارند. برگزاری رویدادهای خصوصی برای معرفی محصول، جلسات عقد قراردادها و همچنین اختصاص فضایی برای مدیران عامل از دیگر مصادیقی است که قابلیت اجرا در بیزینس‌ کلاب را دارد.

برگزاری رویدادها: این فضا، تجربه‌ متفاوتی از برگزاری رویداد را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. ریبون هالز با بهترین زیرساخت‌های تکنولوژی از جمله ویدئومپینگ و ارائه‌ی صفر تا صد خدمات، متفاوت‌ترین رویدادها را برگزار می‌کند. در واقع جدا از رویدادهای تجاری، کاربران می‌توانند مراسم‌های متفاوت دیگری را نیز در ریبون هالز برگزار کنند. مهم‌ترین قابلیت ریبونکس این است که نیازی به رزرو وقت از چندین روز قبل نیست و مسئولان مربوطه می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین امکانات را مهیا کنند.

روف‌تاپ: اینجا بالاترین نقطه خیابان اندرزگو است. روف‌تاپ ریبون اندرزگو که فضای سبز منحصربه‌فردی دارد، متناسب با اقلیم ایران است و قرار است در آینده به فضایی متفاوت، کاربردی و هیجان‌انگیز برای کسب‌‌وکارها تبدیل شود.

ریبون تهران، همان فضایی است که تا پیش از این از ما دریغ می‌شده است. مکانی که برای ما ارزش قائل است، نیازها و نگرانی‌هایمان را درک می‌کند، آرامش و سلامت‌مان برایش در اولویت است و هر لحظه با آینده‌نگری‌اش صفحه‌ی جدیدی را برای پیشرفت‌مان باز می‌کند و غافل‌گیر، نگه‌مان می‌دارد.