ریبون تهران و بهره‌مندی از ۶ مزیت دیوارهای شیشه‌ای

ریبون تهران در بین ساختمان‌های تجاری اداری، نمونه خوبی است که به طرزی آگانه از شیشه بهره گرفته است. چه در نمای بیرونی و چه در فضاهای داخلی. دیوارهای شیشه‌ای امکان دید بهتری از فضا و کارکنان فراهم می کند که باعث پاسخگویی و بهره‌وری بیشتر می‌شود. همچنین انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها امکان تغییرات مکرر در طراحی داخلی فضا را فراهم می‌کند. نور طبیعی بیشتر ناشی از دیوارهای شیشه‌ای موجب کاهش خستگی و استرس کارکنان می‌شود.

نگهداری آن آسان است و در نهایت ثابت شده باعث افزایش خلاقیت می‌شود. به همین دلیل است که بهره‌گیری حداکثری از شیشه در ساخت و ساز، یکی از مهم‌ترین استانداردهای معماری سلامت_محور (Wellbeing) است.

در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به مهم‌ترین مزایای نما و دیوار شیشه‌ای برای محیط‌های تجاری ـ اداری. همچنین با استراتژی ریبون تهران برای شیشه‌ای بودن نمای آن آشنا می‌شویم.

۱. بهره‌وری و ارتباطات بیشتر

دیوارهای شیشه‌ای برای دفتر کار ایستگاه‌های کاری را قابل‌رؤیت‌تر می‌کنند. این قابلیت رؤیت باعث افزایش بهره‌وری با تشویق پاسخ‌گویی می‌شود – کارمندان کمتر احتمال دارد حین کارشان زمان را تلف کنند وقتی همکارانشان بتوانند ببینند آنها چه کاری انجام می‌دهند.

دیوارهای شیشه‌ای همچنین از اتاقک‌ها صدای بیشتری را مسدود می‌کنند و نور طبیعی بیشتری را راه می‌دهند. کاهش صدا حواس‌پرتی‌ها را کمتر می‌کند و به کارمندان اجازه می‌دهد بهتر بر کارشان تمرکز کنند، در حالی که نور طبیعی بیشتر می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری شود. دیوارهای شیشه‌ای قابل جابه‌جایی همچنین به شما اجازه می‌دهند طرح دفتر کار را برای افزایش بهره‌وری کارمندان تغییر دهید.

شما خواهید توانست به نیازهای کارمندانتان گوش دهید و بر اساس آنها عمل کنید. کارمندان شادتر بهره‌ورترند و کارمندان معمولاً بهترین راه را برای ساده‌سازی طرح دفتر برای افزایش کارایی می‌دانند چرا که آنها هر روز در آنجا حاضر هستند.

بسته به طراحی دفتر کار شما، چندین کارمند ممکن است فضای کار مشترک بزرگ‌تری با دیوارهای شیشه‌ای را به اشتراک بگذارند. کارکنان احساس خواهند کرد که فاصله کمتری بین آنها و مدیرشان وجود دارد، بنابراین نمی‌ترسند ایده‌ها و پیشنهادهایشان را مطرح کنند که این امر باعث بهبود ارتباطات می‌شود.

وقتی دفتر کار احساس باز بودن، آرام بودن و جذاب بودن داشته باشد، ارتباطات بهبود می‌یابد. درها و دیوارهای بسته اتاقک‌ها باعث می‌شود تشخیص اینکه آیا فردی در دسترس است یا خیر تا زمانی که مستقیماً جلوی آن‌ها قرار نگیرید، دشوار باشد. با داشتن جداکننده‌های شیشه‌ای، کارمندان می‌توانند ببینند همکارانشان مشغول هستند یا خیر.

پنجره

ریبون تهران به تاثیر معماری بر کیفیت روابط معتقد است

تعامل و روابط انسانی موثر نه فقط ویژگی معماری ریبون تهران که جزو ماموریت‌های این برند است. چرا که ریبون تهران معتقد است چیزی که باعث شکوفایی و توسعه می‌شود روابط انسانی پویا، هدفمند و شفاف است. اتفاقی که تاثیری مستقیم بر کیفیت زندگی و حس رضایت می‌گذارد.

۲. انعطاف‌پذیری و سازگاری در تقسیم‌بندی فضا

تغییر یک طرح دفتر می‌تواند باعث شود به نظر کارمندان هیجان‌انگیز و تازه به نظر برسد و اشتیاق آنها برای آمدن به محل کار را تجدید کند. از آنجایی که دیوارهای شیشه‌ای قابل جابه‌جایی هستند، شما می‌توانید به‌راحتی طرح دفتر کار را متناسب با نیازهایتان تنظیم کنید. به‌عنوان مثال، ممکن است کارمندان ترجیح دهند فضاهای کاری خصوصی داشته باشند و از دیوارهای شیشه‌ای برای ایجاد اتاقک‌های شیشه‌ای یا بخش‌بندی مناطق کاری مختلف در دفتر استفاده کنند.

شیشه همچنین بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌تواند با هر سبک دفترکاری تطابق داشته باشد. شما می‌توانید با هر رنگ‌بندی، مبلمان یا طرح و سبکی آن را تزئین کنید. اگر تصمیم بگیرید بعداً بازسازی کنید، شیشه باز هم با طرح جدیدتان کار می‌کند.

دیوارهای شیشه‌ای همچنین می‌توانند اتاق شما را فضایی بازتر و وسیع‌تر نشان دهند – اگر می‌خواهید اتاقی در دفترتان بزرگ‌تر به نظر برسد، دیوارهای شیشه‌ای اضافه کنید.

۳. نورپردازی طبیعی و مراقبت ازسلامتی ساکنین

از نور طبیعی تا آنجا که ممکن است استفاده کنید. فضاهای کاری اغلب فاقد نور طبیعی هستند که می‌تواند به‌طور منفی بر روی کارمندان تأثیر بگذارد. بهتر است تا آنجا که ممکن است از نور طبیعی استفاده کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

سردردهای کم‌تر

نور طبیعی باعث کاهش تابش نور رایانه و کاهش فشار به چشم می‌شود که منجر بیه سردرد می‌شود. مردم ممکن است نسبت به نورهایی که خیلی روشن یا تیره هستند حساس باشند و نور طبیعی به مکمل بودن مقدار نور در دفتر کمک می‌کند.

خواب‌آلودگی کم‌تر

مردم اغلب پس از ناهار احساس خستگی می‌کنند، اما نور طبیعی می‌تواند به حفظ هوشیاری آن‌ها با تنظیم چرخه شبانه‌روزی بدن کمک کند. چرخه شبانه‌روزی بدن به میزان نور واکنش نشان می‌دهد تا تعیین کند کِی ملاتونین آزاد شود.

معمولاً مغزهای ما در شب ملاتونین آزاد می‌کنند، اما یک محیط کاری کم‌نور باعث آزاد شدن ملاتونین می‌شود که باعث افزایش خستگی می‌شود. تنظیم چرخه شبانه‌روزی همچنین کیفیت خواب کارمندان را بهبود می‌بخشد، که آنها را شادتر و بهره‌ورتر می‌کند.

استرس کم‌تر

نور طبیعی باعث می‌شود مغزهای ما سروتونین تولید کنند، که باعث می‌شود احساس انرژی، شادی و استراحت کنیم. سروتونین همچنین به کاهش استرس، اضطراب، افسردگی فصلی و افسردگی کمک می‌کند.

کاهش هزینه‌های انرژی

نور طبیعی بیشتر به این معنی است که دفتر شما در طول روز به نور مصنوعی کمتری نیاز خواهد داشت که هزینه‌های انرژی شما را کاهش می‌دهد.

 

در خصوص استانداردهای معماری سلامت‌محور در ریبون تهران اینجا بیشتر بخوانید.

۴. نگهداری آسان‌تر

دیوارهای شیشه‌ای بسیار مقاوم هستند و می‌توانند با فرسایش روزمره یک دفتر کار مقابله کنند. با نگهداری مناسب، دیوارهای شیشه‌ای می‌توانند برای سالیان سال دوام بیاورند. آنها نیاز به نگهداری زیادی ندارند – شما فقط باید آنها را با یک پاک‌کننده شیشه بدون اثر پاک کنید. تمیز کردن آنها ظاهر درخشان و صاف آنها را حفظ می‌کند و هر گونه لک، گرد و غبار یا اثر انگشت را برطرف می‌کند.

۵. خلاقیت و رضایت شغلی بیشتر

یک طراحی اداری که شامل دیوارهای شیشه‌ای است می‌تواند با راه دادن نور طبیعی و دید به طبیعت باعث افزایش روحیه کارکنان شود. دسترسی به چشم اندازهای طبیعی و فضای سبز می‌تواند به بهبود کلی رضایت شغلی کمک کند.

یک مطالعه نشان داده است که ۷۰٪ کارمندان اظهار داشته‌اند که دسترسی به نور طبیعی و دید به بیرون رضایت کلی شغلی آنها را بهبود می‌بخشد. در همان مطالعه، ۷۸٪ گفته‌اند که باعث بهبود شادی و رفاهشان شده است و ۷۳٪ گفته‌اند که فضای شفاف و نور طبیعی و متعادل باعث ارتقای عملکردشان شده است.

استفاده از شیشه در طراحی دفتر کار الهام‌بخش خلاقیت است؛ افزایش جذابیت زیبایی‌شناسی دفتر کار. جو اداری لذت‌بخش‌تر، آرام‌تر و دوستانه‌تر خواهد شد. این موضوع خلاقیت را تشویق می‌کند و کارمندان را ترغیب می‌کند تا ایده‌ها و پیشنهادهای خود را به اشتراک بگذارند.

۶. حس شفافیت و باز بودن تعامل تیمی

شفافیت دیوارهای میانی شیشه‌ای تصویری از باز بودن و قابل اعتماد بودن را در سراسر شرکت ارائه می‌دهد. کارکنان احساس ارتباط بیشتری با همکاران و مدیران خود خواهند داشت و فاصله بین کارکنان و مدیران کمتر خواهد شد. مدیر به عنوان یک شخصیت بسته پشت درهای بسته، دسترس ناپذیر نخواهد بود، بلکه کسی خواهد بود که کارمندان می‌توانند او را ببینند و نزد او بروند.

این باز بودن همچنین فضایی جذاب و دوستانه‌تری در دفتر ایجاد خواهد کرد. کارکنان کمتر احتمال دارد احساس کنند که در تاریکی قرار دارند یا نظراتشان اهمیت ندارد.

ریبون تهران و انتخاب استراتژیک شیشه در معماری

برای بررسی اینکه کدام ساختمان چشم‌آشنا آن هم از نوع تجاری ـ اداری بهره‌گیری درستی از شیشه داشته است، اولین معیار تشخیص نمای یک ساختمان است. وقتی سازه‌ای در اولین نگاه بیش از هرچیز نمای شیشه‌ای اش جلب توجه می‌کند، می‌توان حدس زد که استفاده درستی از آن در فضاهای داخلی هم دارد.

ریبون تهران در اندروزگوی تهران یکی از همان ساختمان‌هایی است که در نگاه اول تمام شیشه بودن نمای آن جلب توجه می‌کند. این ساختمان چه در شب و چه در روز آن هم در فاصله‌های دور که چشم انداز مشخصی را به عنوان یک لندمارک به دست می‌دهد،با شفافیتش جلب توجه می‌کند.

این شفافیت در ریبون تهران نشان از دو نوع تفکر دارد:

۱. توجه معمار آن به اهمیت نور در فضای شهری تهران که به دلیل تراکم بالای ساخت و ساز در بسیاری از بناها، مسدود می‌شود.

۲. دوم دقت سازنده ریبون تهران در استفاده از شیشه‌ای خاص که علاوه بر کارایی مناسب، زیبایی و شفافیت آن حتی از فاصله چند کیلومتری جلب توجه می‌کند.

ساختمان شیشه‌ای

نفوذ ۹۵ درصدی نور در فضای داخلی ریبون تهران

چه طرفدار فضاهای باز برای بناهای اداری باشیم چه نه، نمی‌شود کتمان کرد که این نوع فضاها به طور منصفانه‌تری از نور طبیعی بهره می‌گیرند. اگرچه معماری داخلی ریبون تهران در تمام کاربری‌های آن از نوع اپن آفیس نیست، در سایر بخش‌ها نیز طراحی دیوارها از نوع شیشه‌های هوشمند است که با تنظیم نور طبیعی در فضای داخلی کمک می‌کنند تا نور تا عمق فضاهای داخلی نفوذ کند.

ریبون تهران پرنور، دل‌باز و منعطف است. آن هم به این دلیل که شفافیت یکی از ایده‌های اصلی معمار آن (تام رایت) برای ریبون تهران بوده است.

در نهایت ایده‌های تام رایت که به طور کلی به بهره‌گیری هنرمندانه از تکنولوژی‌های نوین معروف است، برای ریبون تهران نتیجه‌ای منحصر به فرد به همراه داشته است. ریبون تهران در عین اینکه ظرایف هنرمندانه یک طراحی آرتیستیک را دارد، به طرز دقیقی در تمام اجزایش از تکنولوژی پیشرفته بهره گرفته است. از شیشه گرفته تا تهویه و تا امنیت و امکانات مولتی مدیا برای ایونت‌هال و بیزنس کلاب.

ساختمان شیشه‌ای

شیشه‌های ضد اتلاف انرژی با Zanetti

۹۵ درصد از فضای داخلی ریبون از نور طبیعی بهر‌مند است. تصمیمی که اگر با انتخاب دقیق نوع شیشه اتفاق نمی‌افتاد، ریسک بسیار بالایی برای اتلاف انرژی داشت. از این نظر برند ایتالیایی Zanetti برای نمای شیشه‌ای ریبون انتخاب شد که  یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین تولید‌کننده‌های شیشه نما در کل دنیاست.

این محصول تمام ویژگی های مد نظر ما را داشت. شفافیت و زیبایی، فیلتر کردن اشعه UV، تنظیم تابش نور خورشید در محیط، ضد باکتری بودن و  جلوگیری از انتقال آلودگی هوا به فضای داخل و  در نهایت خاصیت بالای عایق بودن.

در واقع شیشه‌های ساختمان هوشمند ریبون هم در مورد انرژی عایق است، هم در مورد اشعه مضر UV ، هم در مورد صدا و هم در مورد آلودگی. همه این‌ها در حالی است که در بین شیشه‌های نما در این دسته یکی از درخشان‌ترین و زیباترین ظاهر‌ها را دارد و زیبایی فدای کیفیت نشده.

برای آشنایی با استاندارهای فنی ساختمان هوشمند ریبون تهران اینجا بیشتر بخوانید.

 

برای نوشتن این گزارش از این منابع بهره گرفته‌ایم:

www.wbwood.com